Mis on hingamisteraapia?

Vabastav hingamine (ing. k. rebirthing) sai alguse 1960ndatel ning selle tehnika loojaks on Leonar Orr. Teisisõnu võiks seda hingamisviisi nimetada ka ühendatud hingamiseks ehk siis sisse- ja väljahingamise vahel ei teki pausi vaid ühest minnakse sujuvalt üle teise. Selline võiks olla meie loomupärane hingamine, sest just nii hingavad beebid ja väikelapsed. Mida suuremaks me saame, seda enam hakituks meie hingamine muutub. Muutub hakituks just läbi erinevate traumade ning pingete, mida oma kehas talletame, sest mida meie hingamine teeb, kui keegi meid kasvõi heatahtlikult korraks ehmatab? Ikka jääb hetkeks pausile!

Tänaseks päevaks on vabastavast hingamisest välja kasvanud mitmed uued suunad, mida ühiselt võiks nimetada hingamisteraapiateks.

Hingamisteraapia ehk teadliku hingamise mõjust

Hingamisteraapia aitab liikuda tagasi loomuliku, ühendatud ning sügava hingamise juurde. Selle protsessi käigus vabanevad ka kehasse kogunenud pinged ning kogetud traumad. Muuseas suur rõõm võib teinekord olla samaaegselt ka stressiallikas ning kehasse talletuda ühe pingekoldena!

Vabastav hingamine keskendus algselt just sünnihetkel ning lapsepõlves vastu võetud negatiivsete otsuste leidmisele ning siis nende muutmisele positiivseteks. Meil ei ole võimalik muuta oma minevikku aga meil on alati võimalik muuta oma suhtumist ning tundeid sellesse. Laiemalt võib öelda, et hingamisteraapia on võimalus turvaliselt ja teadlikult taaskogeda, ning läbi teadliku kogemise ja tunnetamise, siis ka tervendada oma allasurutud emotsioone, stresse, pingeid, traumasid. Olgu need siis lapsepõlvest või eilsest päevast. Tänaseks olen ma ise jõudnud sinna maani, et keskendun vabastava momendi asemel hingamise loovale aspektile ning siit ka minu küsimus: “Mida sa soovid hetkel oma ellu luua?”

Sügav ja pausideta hingamine aitab lisaks kõigele muule jõuda ka rahu ja tasakaalu seisundisse. Jõuad tunnetuseni, et sina juhid oma emotsioone, mitte emotsioonid sind! Mida igapäevasemaks praktikaks teadlik hingamine sinu elus saab, seda pikemalt suudad iseenda ja teiste emotsioone vaadelda nendega kaasa minemata ning seeläbi tasakaalu ja rahu seisundisse jääda. Ühtlasi jääb pingete allasurumisest vabanenud kehale alles nii palju energiat, et märkate muutust ka oma igapäevases jõudluses.

10 korda koos toetajaga ja siis ise edasi

Mulle meeldib hingamistöö juures see, et esiteks võtab siin inimene ise oma arengu eest vastutuse, sest sinu eest hingata ei saa mitte keegi teine! Teiseks on tegemist tehnikaga, mida võib igaüks kodus ise praktiseerida. Küll aga soovitatakse esimesed 10 korda hingata koos kogenud toetajaga, et sa õpiksid tundma oma hingamismustrit, teaksid kuidas su keha ja meel reageerivad pingelisematel momentidel ning kuidas nendest momentidest ennast läbi hingata.

Sealt edasi on juba igaühe enda otsustada ja tunnetada, millal on õhus teemad millega ta ise hakkama saab ning millal on periood kui on hea tunnetada, et keegi on veel kõrval uue loomist toetamas ja julgustamas.